DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

Stavba kolejiště 5. část

Krajina na kolejišti IV.

 

Stalinec nadobro odstavený na okraji odstavné plochy pomalu zarůstá trávou. V minulosti zde pomáhal rovnat plochu a pak se na něj zapomnělo.

 

Naopak manipulák s "kocourem" je nachystaný k odjezdu.

 

Dříve trochu jednotvárnou plochu s "mokřadem" jsem trochu zpestřil orobincem a květy v trávě.

 

Trochu jsem zaváhal, jestli u nádražní budovy trochu neuhnout  a nezasadit typicky českou lípu, která tam v reálu není.

 

Při přípravě podkladu a odsávání přebytečné trávy jsem vysál i neslepený prach. Duvilaxem se nesmí šetřit.

 

Nad lípou nakonec vyhrály smrky a bříza, které tam v reálu skutečně jsou. V této proluce mezi staniční budovou a skladištěm ještě bude drátěný plot s chybějícím dílcem v místě pěšiny. Typická zkratka na perón.

 

Trocha atmosféry s posunujícím pučmeloudem.

 

Tato fotka mně silně navozuje klasickou plivací scénu z filmu "Knoflíkáři".

 

A došlo i na zatravňování garáží a přístavků vedle staniční budovy. Nejdřív předchystané vlastní foliáže u budov, kde statika nestojí, pak doflokování kolem, které spojí trochu rozdílné odstíny.

 

To stejné z druhé strany.

 

A výsledek po několikanásobném převrstvení dalšími vlákny. Bíle květy vytvořeny přetřením konců trávy hustým Duvilaxem pomocí tvrdého štětce a pocukrováním květy. Přebytky po zaschnutí odsáty.

 

Květy od Woodland scenic, dříve zmíněný orobinec je od Model scene.

 

Pohled na proluku. Smrky ze stavebnice MiniNatur, bříza koupená již hotová ani už nevím od koho.

 

Nezpevněné plochy mně přijdou ještě stále moc hrubé, přestože jsem na ně použil prach. Někdy v budoucnu je zkusím ještě zjemnit.

 

Čím dále od budovy, tím víc trávy.

 

Ještě budu muset prach víc napatinovat a dovytvořit trochu bordýlku kolem, aby to získalo víc český nádech.

 

Pohled na právě dokončenou část.

 

Závěrem pohled na zaparkované MB-éčko. To jsem přestříkal matným lakem, aby tak nezářilo novotou.

 


 

Krajina na kolejišti V.

 

 

V místě depa je v plánu udusaná hlína a štěrk zabarvená do oleje, vyteklé nafty apod. Pro odlehčení a zjednodušení jsem plochy v maximální míře vyplnil 4mm korkem.

 

 

Vykorkováno

 

 

 

 

Na řadu přišel tmel a malířské špachtle.

 

 

 

 

Povrch jsem pak hladil prstem namáčeným ve vodě. Vpravo se už rýsuje skládka uhlí z betonových panelů.

 

 

 

Došlo i k nalepení štěrku - "znělec", frakce N.

 

 

 

Vytvrdlý tmel jsem začal patinovat..

 

 

..a zde se objevil dost nemilý nešvar. V místech, kde jsem lepil štěrk vytvořilo lepidlo krustu, do které se barvy výrazně hůře aplikovaly. Docela mě to mrzí, protože moc nevím co s tím.

 

 

V mezičase došlo i na přejezd přes trať do depa.

 

 

Zatravnění remízku s břízama (to listí ještě vylepším..)

 

 

A konečně taky plůtek u skladiště.


 

 

Krajina na kolejišti VI. - hotovo?

 

Nevzhledné fleky po lepidlu jsem radši vybrousil a tmel nanesl znovu.

 

Okolí skládky zašterkováno a už raší taky první tráva.

 

 

Nový tmel napatinován. Kontrast barev ve skutečnosti není tak velký.

 

Za domkem už taky roste tráva..

 

...a křoviska.

 

A zelená se i kolem depa.

 

 

 

Přibyly postavičky.

 

 

 

A nezbývá než konstatovat, že model Bělé nad Radbuzou je nejspíš hotový. Po 14 letech. Ta bilance je strašná, především s ohledem na to, kolik toho stihnou jiní modeláři.

 

Omluvou budiž jednak ryze objektivní důvody, tak prostý fakt, že jsem se vlastně učil modelařit. Skoro všechny postupy jsem si musel osahat a zvládnout do té míry, abych byl s výsledkem aspoň trochu spokojený.

 

Ta dlouhá doba přinesla taky ještě jeden smutný fakt, a sice že jsem model ke konci dělal už trošku na sílu, jen aby už byl hotový.

 

Samozřejmě už ve mě zrají další plány na pokračování. Zatím nejpravděpodobnější se jeví hlavní, dvoukolejná, elektrifikovaná trať, což je prostorově velký problém. Uvidíme.

 

Tak snad zanedlouho.